A MOHOSZ nagyon sok kérdést kapott és kap a horgászoktól, valamint a horgászszervezetek és a média képviselőitől a horgászokmányokat érintő 2024. évi változásokkal, az árakkal és lehetőségekkel kapcsolatban. Most összegyűjtötték a leggyakrabban ismételt kérdéseket és válaszolnak is ezekre, reményeik szerint mindenki számára segítve az eligazodást az évváltás ügyviteli, okmányolási teendőiben.
Néhány kérdés és válasz az országos horgász szövetség honlapján közzétett cikkből:
Miért kell kiemelten foglalkoznunk 2024. január 1-től a Magyar Horgászkártyával?
A horgászkártya, mint a korábbi horgászigazolvány helyett bevezetett horgászokmány 2024-től már állami horgászokmány, ezért is kiemelten fontos a mögötte lévő adatok megújítása, ellenőrzése. A 2018. és 2019. években kiváltott horgászkártyák érvényességi ideje 2024. január 31-én lejár. Ez a tény több, mint 460 ezer horgásztársunkat érinti. Az érintett horgászok a horgászkártya megújításával az adataik ellenőrzését követően megerősítik majd a nyilvántartásba vételüket és ezt követően a következő 5 évben is jogosulttá válhatnak a horgászat jogszerű gyakorlásához szükséges további horgászokmányok (állami horgászjegy, fogási napló és területi jegyek) kiváltására.
Mit jelent a 2024. január 1-jétől bevezetésre kerülő adategyeztetés?
A MOHOSZ – a jogszabályban rögzített, a horgászok személyi- és lakcímadatainak kezeléséhez és azok adatellenőrzésére adott felhatalmazások birtokában – összekapcsolta a HORINFO szakrendszert a Belügyminisztérium által felügyelt központi személyi adat- és lakcímnyilvántartó adatbázissal. Ezen adatkapcsolat segítségével 2024. január 1-jétől bevezetésre kerül a magyar állampolgárságú horgászok automatizált adategyeztetése, mely a rendszerbe bekerülő „új” horgászok esetében a regisztrációkor, a lejárt horgászkártyával rendelkező horgászok esetében a horgászkártya megújításakor, illetve a 2024. év egészére érvényes horgászkártya esetében az új állami horgászjegy kiváltásakor fog megtörténni. Fontos megjegyezni, hogy regisztrálni, horgászkártyát megújítani, illetve állami horgászjegyet kiváltani csak az a horgász tud majd, aki az adatai alapján a központi nyilvántartásban szerepel, továbbá ezen adatok a HORINFO szakrendszerben korábban rögzített, illetve most kiegészített adatokkal megegyeznek és ezen tény a szakrendszerben rögzítésre kerül.
Hogyan vásárolhatja meg a horgász a 2024. évi állami horgászjegyét?
A 2024. évi állami horgászjegyét az a horgász tudja megvásárolni, aki teljes horgászévre érvényes horgászkártyával rendelkezik, adatainak ellenőrzése eredményesen megtörtént, illetve az egyesületi tagságra kötelezettek tagsága igazolt – ezen utóbbi folyamatban nincs változás a korábbi évekhez képest. A 2024. évi állami horgászjegyek biztosításában sincs változás, ezek a korábbi évekhez hasonlóan a fogási naplókkal együttesen, papíralapon kerülnek kiadásra. Kivétel a turista állami horgászjegy, amely már évek óta csak elektronikusan váltható. A horgász – a horgászati jogosultsági feltételek teljesítése esetén – bármely értékesítési ponton meg tudja vásárolni állami horgászjegyét.
Fontos, hogy a HORINFO szakrendszer évváltáshoz kapcsolódó átállása miatt a 2024. évi állami horgászjegyek megvásárlására 2024. január 3-ától lesz lehetőség!
Kérünk minden horgászt, aki január első két napján szeretne horgászni, ne adja le a 2023. évi állami jegyét és fogási naplóját, hiszen annak érvényességi ideje 2024. január 31., a leadás határideje pedig 2024. február 28.
Hogyan vásárolhatja meg a horgász a már 2024. évre érvényes területi- és kiegészítő jegyeket?
A 2024. évi területi- és kiegészítő területi jegyek megvásárlásának alapfeltétele, hogy azon halgazdálkodási hasznosítók (vízkezelő horgászszervezetek), akik a HORINFO szakrendszerben kötelesek értékesíteni a jegyeiket, 2023. december 31-éig létrehozzák azokat a szakrendszerben.
A teljes cikk még több kérdéssel és válasszal ide kattintva olvasható.