Arany pillanatok IV.

Győri horgász fogta a legnagyobb halat a Balatoni süllő kupán

A Balatonfüredi Horgász Egyesület október 14-éről 15-ére virradóan rendezte meg a 24. Kutasy László süllő kupát a Balatonon. A megmérettetés érdekessége, hogy a legnagyobb hal kategóriájában győri horgász, Nagy Csaba győzött 2,35 kilós süllőjével. A részletekről a bajnokot kérdeztük.

wp_20161015_09_22_06_pro

Évek óta részt veszek a versenyen – kezdte bevezetőjében Nagy Csaba, aki a részletekre rátérve elmondta: a regisztrációt követően pénteken délután 17 órakor kezdődött a verseny. A résztvevők vitorlásaikkal kihajóztak a Balatonra, majd megpróbálták a legjobb helyeket megkeresni. A megmérettetésben idén 16 hajó vett részt, a mezőny nemzetközi volt, mivel érkeztek horgászok Horvátországból is. Minden hajón két fő horgászott, a cél pedig az volt, hogy a szabályokat betartva minél több süllőt fogjanak a csapatok másnap reggelig.

Tóth Tiborral egy hajóban, a Kék Marlinnal vágtunk neki a Balatonnak, szeles időben. A keleti szél nagyban nehezítette a hajózást és a horgászatot. A körülmények annyira nem voltak kedvezőek, hogy az északi partról, Alsóörsről a déli partig kellett hajózni, egészen Siófok térségéig. Itt kezdtük meg a horgászást továbbra is erős szélben. A légmozgás éjfél után csillapodott. Zsákmányolt halainkat egy sima mederrészről, mintegy négy méteres mélységből fogtuk. Felszerelésünk egy könnyített fenekező készség volt, csalinak élettelen, fűzött kishalat használtunk. Az én nagy süllőm is erre kapott. Fárasztása a süllőnél megszokott módon viszonylag gyorsan lezajlott. Az már csak a mérlegeléskor derült ki, hogy ezzel az egyébként szép és hibátlan, csodálatos balatoni süllővel megnyertem a legnagyobb hal kategóriáját. Mindezekkel együtt a csapatversenyben összesen 6 db süllővel az előkelőnek számító negyedik helyen végeztünk. Az eredményhirdetés során örömmel vehettem át a 2017. évi balatoni területi jegyet. A verseny a korábbi évek hagyományainak megfelelően kötetlen, baráti beszélgetéssel zárult – tudtuk meg Nagy Csabától, akinek ezúton is gratulálunk, egyben köszönjük, hogy tovább öregbítette megyénk és Győr jó hírnevét a horgászsportban.

Köszönjük az információt és a fotót Nagy Csabának.