Bronzérmes a győri klubcsapat

Interjú Magyar Gáborral

A Magyar Országos Horgász Szövetség augusztus 17-én, 18-án és 19-én a Szeged melletti Maty éri pályán rendezte meg a 2017. évi klubcsapat országos horgász bajnokságot. A versenyen harmadik lett, így dobogóra álhatott a győri MMX-Tubertini csapata. A részletekről Magyar Gábor csapattag elmondta: – Sok nemzetközi és magyar bajokság volt már ezen a pályán, így volt előzetes információnk a verseny előtt. Rakósbotos pontyozásra készültünk, taktikánk eleinte jól működött. Az első fordulóban nagyon evett a ponty, 23 kilós átlagos egyéni fogások születtek, ez a halbőség nagyon feküdt nekünk. A második napon az átlagfogások feleződtek, ennek oka lehet, hogy ekkor már jelentős mennyiségű etetőanyag volt a vízben, sok halat megakasztottak vagy megfogtak és mindezekkel együtt küszöbön állt egy jelentős időjárás változás egy erőteljes lehűlés formájában. Ekkor még jól álltunk és bíztunk abban, hogy a halak kapókedve, étvágya kitart az utolsó fordulóra is. Ez nem így történt, a harmadik fordulóban alig evett a hal, tízkilós súllyal már jó eredményt lehetett elérni. Hiába volt sok hal a pályán, egyszerűen mérsékeltebben táplálkoztak. Ez a változás nekünk nem kedvezett, a helyzetet kevésbé tudtuk megoldani, ezért az első helyről a dobogó harmadik fokára kerültünk. A bronzérem persze nem rossz eredmény, annak tükrében, hogy vezettük a versenyt viszont kicsit árnyaltabb a kép. Ha nagyobb időtávot nézünk, ugyancsak nincsen okunk a panaszra, az elmúlt három évben az országos klubcsapat bajnokságon az MMX – Tubertini csapat volt első, második és idén harmadik. Ezen eredmények alapján imponáló, hogy Magyarország legjobb horgászait tudhatjuk csapatunkban – beszélt a sikerekről a győri Magyar Gábor.

A versenyhorgászat az a szakág a sporthorgászaton belül, ahol először láthatóak az újdonságok és a fejlesztéseket is versenyhorgászat hozza magával. Igaz ez az eszközökre, a botokra és kiegészítőkre, de vonatkozik a taktikára is. Emiatt minden egyes verseny után felmerül a kérdés: az adott bajnokág adott-e új ismeretet, hozott-e új megfigyelést, tapasztalatot, vagy történt-e olyan, amitől több lett a versenyző? Ezt boncolgatva Magyar Gábor elmondta: A változó körülményekhez történő alkalmazkodás az, amiről ez a verseny szólt és ebben tudunk még előrébb lépni, ezért mindent meg is fogunk tenni. Gratulálunk ez előttünk végzőknek!

Csapatunk tagjai: Magyar Gábor, Magyar Balázs, Füredi Krisztián, Szákovics Imre, Horváth László és Ifj. Torma Attila.

A Sporthorgász Egyesületek Győr-Moson-Sopron megyei Szövetsége ezúton is gratulál az MMX-Tubertini csapatnak a harmadik helyezésért, egyben köszönjük, hogy a versenyzők tovább öregbítették megyénk jó hírnevét Magyarország versenyhorgász sportjában.